Ιστορία Γ Γυμνασίου
ΣΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ISTORIA G GYMNASIOY

ΓΡΑΠΤΕΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΜΑΙΟΥ - ΙΟΥΝΙΟΥ
ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

 http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAP…

 http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAP…

 http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAP…

 http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAP…

 http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAP…

 http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAP…

 http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAP…

 http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAP…

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ

Ενοτητα 31 (σελ. 89)
Τα αιτια του Α’ Παγγοσμιου πολεμου (ιμπεριαλισμος,εθνικισμος,μιλιταρισμος + την πηγη στο μπλε πλαισιο που μιλαι για τα αιτια)

Ενοτητα 23 (σελ.69)
Συμαντικη πρωταση : Η Ελλαδα αναπτυσεται σε αργο ρυθμο σε σχεση με την υπολιπη ευρωπη αλλα σε συντομο ρυθμο σε σχεση με τα Βαλκανια
Η εκταση της Ελλαδας (πρωτες 3 γραμμες)

Ενοτητα 22 (σελ 67)
Μακεδονικο ζητημα και αγωνας (μια και ειναι επικερο το θεμα)

Ενοτητα 17 (σελ 55)
Τι υδρισε ο καποδιστριας

Ενοτητα 36 (σελ 102)
Ο ελληνισμος τησ μικρας ασιας
οι διωγμοι

Ενοτητα 44 (σελ 121)
Ερωτηση : Tι προσφεραν οι Ελληνες Μικρασιατες στον Ελληνικο Πολιτισμο
Απαντηση: Bγενει μεσα απο το κειμενο

4 ιουλιου 1776 : Aμερικανικη επανασταση
14 ιουλιου 1789: Γαλικη Επανασταση
25 Μαρτιου 1821: Eλληνικη Επανασταση
Οκτοβριος 1922-μαιος 1913: A’Bαλκανικος πολεμος
Ιουνιος-ιουλιος 1913: B’ βαλκανικος ——
1914-1918: Α’Παγγοσμιος πολεμος
1919-1922: Mικρασιατικος πολεμος
1940-1945: B’ παγγοσμιος ——

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1. Ποια ήταν τα αίτια των ανακαλύψεων του 15ου αιώνα και ποιοι οι παράγοντες που ευνόησαν τα υπερπόντια ταξίδια;

Σελ. 11 -12

2. Τα επιτεύγματα των πρώτων Πορτογάλων θαλασσοπόρων και τα αποτελέσματά τους.

12 – 13

3. Η β΄ εξερευνητική προσπάθεια του Χρ. Κολόμβου και η ανακάλυψη της Αμερικής

16

4. Οι άμεσες και οι απώτερες συνέπειες των ανακαλύψεων:

a. στον οικονομικό και στον κοινωνικό

b. στον επιστημονικό και πολιτιστικό τομέα

18

5. Τι γνωρίζετε για την εμφάνιση των Πανεπιστημίων κατά το 13ο αιώνα καθώς και για τη διδασκαλία της φιλοσοφίας και των φυσικών επιστημών σε αυτά;

19 – 20

6. Η Φλωρεντία ως κέντρο πνευματικής κίνησης κατά τον 14ο αιώνα: Το έργο των Δάντη, Πετράρχη και Βοκκάκιου.

20 -21

7. Τι ονομάζουμε «ουμανισμό» και ποιος είναι ο νέος τύπος ανθρώπου που αναδεικνύει η Αναγέννηση;

22

8. Οι συνέπειες της ανακάλυψης της τυπογραφίας στη διάδοση του γραπτού λόγου.

24

9. Ποιες ήταν οι συνθήκες που οδήγησαν στην εμφάνιση της θρησκευτικής μεταρρύθμισης και στη διαίρεση της δυτικής εκκλησίας;

25

10. Οι καταδίκες του Λούθηρου από τον Πάπα και τη Δίαιτα κατά τη διάρκεια των ετών 1521 - 1529

26 &

27 – 28

11. Τι γνωρίζετε για την «Ειρήνη της Αυγούστας»;

28

12. Τα αποτελέσματα της Μεταρρύθμισης

32

13. Οι ιδέες και το έργο των σημαντικότερων επιστημόνων και φιλοσόφων του 17ου αιώνα.

73 – 74

14. Η φιλολογική παραγωγή κατά τον 17ο αιώνα.

75

15. Τι γνωρίζετε για τον «Αιώνα των Φώτων», το έργο και τις ιδέες των σημαντικότερων Γάλλων Διαφωτιστών.

80 – 81

16. Η «Εγκυκλοπαίδεια» και η συμβολή της στη διάδοση των ιδεών του Διαφωτισμού.

82

17. Πότε ψηφίσθηκε, από ποιους συντάχθηκε και ποια η σημασία της Αμερικανικής Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας;

88

18. Πότε ψηφίσθηκε και τι πρόβλεπε το πρώτο Σύνταγμα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής;

88 -90

19. Η σύγκληση των Γενικών τάξεων στη Γαλλία (Φεβρουάριος 1789) και οι εξελίξεις που οδήγησαν στην ανακήρυξη της Συνέλευσης σε Εθνική και Συντακτική και στην ήττα του καθεστώτος της απόλυτης μοναρχίας.

92

20. Η άλωση της Βαστίλλης και η «Διακήρυξη των δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη».

92 – 94

21. Με ποιους τρόπους επιδιώχθηκε η θρησκευτική αφομοίωση των χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και πώς διαφυλάχθηκε η χριστιανική πίστη, από σημαντικό τμήμα του πληθυσμού;

103 – 105

22. Τι γνωρίζετε για την υποχρεωτική ναυτολογία και την πειρατεία κατά τον 16ο & 17ο αιώνα;

105

23. Ποια ήταν τα προνόμια που παραχώρησε μετά από την άλωση της Πόλης στον Πατριάρχη και στο Πατριαρχείο, ο Μωάμεθ ο Πορθητής;

111 – 112

24. Ποια ήταν η σημασία των προνομίων για τους Τούρκους αλλά και για την Ορθοδοξία;

112

25. Ποια ήταν τα κριτήρια επιλογής των προκρίτων και ποια τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες τους στο πλαίσιο της λειτουργίας των Ελληνικών κοινοτήτων;

113 – 114

26. Τι ονομάζουμε Νεοελληνικό Διαφωτισμό, από πού επηρεάστηκε και ποιοι οι σημαντικότεροι εκπρόσωποί του;

136

27. Το έργο και οι ιδέες των Αδ.Κοραή – Ρήγα Φεραίου.

136, 137 – 138

28. Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός στο χώρο του κλήρου στο δεύτερο μισό του 18ου αιώνα:

a. Οι προοδευτικές

b. Οι συντηρητικές τάσεις.

139 – 140

29. Η ίδρυση, η διεύρυνση και η μεταφορά της έδρας της Φιλικής εταιρείας.

Αποσπάσματα από 153, 154, 155

30. Ποιες ήταν οι προτάσεις σχετικά με την αρχηγία της Φιλικής;

155

31. Τι πρόβλεπε το «Σχέδιον Γενικόν» του Αλ.Υψηλάντη, ποια λύση τελικά επικράτησε και γιατί;

155 – 156

32. Η πορεία του στρατού του Δράμαλη από τη Θεσσαλία, μέχρι και την παράδοση του Ναυπλίου στους Έλληνες.(1882)

169 – 170

33. Η πρώτη πολιορκία του Μεσολογγίου.

170 – 171

34. Σε ποια συγκεκριμένα προβλήματα, οφείλεται ο περιορισμός των πολεμικών επιχειρήσεων το 1823;

171

35. Τι γνωρίζετε για τη διακήρυξη της Βερόνας;

171 – 172

36. Να περιγραφούν τα γεγονότα της πρώτης και της δεύτερης φάσης, της δεύτερης πολιορκίας του Μεσολογγίου.

177 – 180

37. Τι γνωρίζετε για τη σύγκρουση Βουλευτικού – Εκτελεστικού (1823) και Πελοποννησίων – Νησιωτών, Στερεοελλαδιτών κατά τη διάρκεια του Αγώνα; Ποιες ήταν οι συνέπειες αυτών των συγκρούσεων;

186 – 187

38. Οι αποφάσεις της πρώτης περιόδου της Γ΄Εθνοσυνέλευσης. (Επίδαυρος Απρίλιος 1826)

187 -188

39. Η ψήφιση και το περιεχόμενο του «Πολιτικού Συντάγματος της Ελλάδος» (1/5/1827)

189 – 190

40. Η αποκήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης από τον Τσάρο της Ρωσίας και η εξέλιξη των Ρωσοτουρκικών σχέσεων κατά το 1821.

190

41. Οι αποφάσεις του συνεδρίου της Βερόνας σχετικά με την ελληνική επανάσταση.

190

42. Οι ρωσικές διπλωματικές πρωτοβουλίες για την επίλυση του ελληνικού ζητήματος:

a. Η πρόταση για ίδρυση τριών ηγεμονιών (9/1/1824), και οι αντιδράσεις Ελλήνων και Τούρκων.

b. Η υπογραφή και το περιεχόμενο του πρωτοκόλλου της Πετρούπολης.

192

43. Η Ιουλιανή Σύμβαση – η ναυμαχία του Ναβαρίνου και η σημασία τους για το ελληνικό ζήτημα.

193 – 194

44. Ποια μέτρα πήρε ο Καποδίστριας για:

a. Τη διοικητική οργάνωση του κράτους

b. Την ανόρθωση της οικονομίας

c. Την εκπαίδευση και τη δικαιοσύνη

196 -197 &

199 & 201

45. Ποια πρωτόκολλα και συνθήκες υπεγράφησαν σχετικά με το ελληνικό ζήτημα κατά τα έτη 1828 – 1831 και ποια ήταν τα σύνορα που όριζαν;

201

46. Ποιοι λόγοι συνέβαλαν στην ανάπτυξη αντιπολιτευτικής παράταξης στον Καποδίστρια και με ποιες συγκεκριμένες αντιδράσεις εκδηλώθηκαν το 1831;

201-202

47. Η εκλογή του Όθωνα ως βασιλέα της Ελλάδος και η τελική ρύθμιση των ελληνικών συνόρων το 1832

249

48. Ποια μέτρα πήρε η Αντιβασιλεία για την διοίκηση, την εκπαίδευση, την Εκκλησία, τη Δικαιοσύνη και την οικονομία.

251 – 252

49. Οι ρυθμίσεις του Συντάγματος του 1844 και ο εκλογικός νόμος

254 – 255

50. Η παραχώρηση της Επτανήσου στην Ελλάδα.

260

51. Ποιες ήταν οι παρατάξεις που διαμορφώθηκαν κατά την Εθνοσυνέλευση του 1864 και ποιες οι βασικές θέσεις τους;

261

52. Οι ρυθμίσεις του Συντάγματος του 1864

262

53. Οι φιλελεύθερες και ανανεωτικές απόψεις του Χαρίλαου Τρικούπη:

a. Τι γνωρίζετε για το «τις πταίει» και την αρχή της «δεδηλωμένης πλειοψηφίας»;

b. Η αναδιοργάνωση του στρατού και τα δημόσια έργα κατά την περίοδο της πρωθυπουργίας του.

c. Η αιτία της εκλογικής του αποτυχίας

263 – 264

54. Ποιος ήταν ο σκοπός του «Στρατιωτικού συνδέσμου» και πώς επέβαλε τα αιτήματά του στην πολιτική ηγεσία της χώρας;

276 – 277

1. Να εξηγήσετε τους όρους: θρησκευτική Μεταρρύθμιση – Φιλελληνισμός
2. Γιατί η 14η Ιουλίου είναι η εθνική γιορτή της Γαλλίας
3. Ποιους φόρους καλούνται να καταβάλλουν οι Έλληνες στους Τούρκους
κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας.
4. Να αναφέρετε απλά τα γεγονότα του πρώτου έτους της Ελληνικής
Επανάστασης
5. Ποιοι οι όροι του Πρωτοκόλλου της Πετρούπολης και ποια η σημασία
του
1. Τι εννοούμε με τους όρους Αναγέννηση και Ουμανισμός;
2. Ποια ήταν τα αποτελέσματα της θρησκευτικής Μεταρρύθμισης;
3. Ποιες ήταν οι κυριότερες στρατιωτικές επιτυχίες των Ελλήνων κατά τον πρώτο
χρόνο της Επανάστασης;
4. Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές (Σ) ή λανθασμένες (Λ):
α΄) Η φιλοσοφία του Πλάτωνα έγινε γνωστή στη δυτική Ευρώπη από τον Γεώργιο-
Γεμιστό Πλήθωνα και τον μητροπολίτη Νικαίας Βησσαρίωνα.
β΄) Ο Μιχαήλ Θερβάντες έγραψε το κλασικό έργο «Δον Καμίλο».
γ΄) Οι εκφραστές των αρχών του Διαφωτισμού είναι γνωστοί γενικότερα ως φι-
λόλογοι.
δ΄) Η αρχή του παιδομαζώματος τοποθετείται στα χρόνια του σουλτάνου Μουράτ
Β΄.
ε΄) Η εξέγερση του Υψηλάντη στη Μολδοβλαχία αποκηρύχθηκε από τον Τσάρο
στα πλαίσια της πολιτικής που ακολουθούσε η Ιερά Συμμαχία.
στ΄) Το σχέδιο των Βουλγάρων κομιτατζήδων προέβλεπε αρχικά τη δημιουργία
αυτόνομης Μακεδονίας.
5. Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με αυτά της στήλης Β. Προσοχή:
Τέσσερα στοιχεία της στήλης Β περισσεύουν.
Α
Β
1. Μακιαβέλι α΄. Ιουλιανή Σύμβαση
2. Τζέιμς Βατ β΄. Οικ. Πατριαρχείο
3. «Εγκυκλοπαίδεια» γ΄. Διαφωτισμός
4. Βαστίλλη δ΄. Βασιλιάς Όθωνας
5. Κύριλλος Λούκαρης ε΄. Ατμομηχανή
6. Ναυμαχία του Ναυαρίνου στ΄. «Ο Ηγεμών»
ζ΄. Μέττερνιχ
η΄. Ι. Καποδίστριας
θ΄. Γαλλική Επανάσταση
ι΄. δεκάτη

δα Α
1. Ποιος ανακάλυψε πρώτος την Αμερική και πότε; Να δικαιολογήσετε την ονομασία της νέας ηπείρου. (Μον. 4)

2. Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με τα κατάλληλα της στήλης Β. Περισσεύει ένα στοιχείο της στήλης Β.
(Μον. 4)

Α

Β
α. Γαλλική επανάσταση

1.Θεία Κωμωδία
β. Κοσμάς ο Αιτωλός

2. Φιλική Εταιρεία
γ. Τσακάλωφ

3. Αίθουσα σφαιριστηρίου
δ. Δάντης

4. Στρατιωτικός Σύνδεσμος
ε. Τρικούπης

5. Δεκαήμερο
στ. Αθ. Διάκος

6. Γραβιά
ζ. Γουδί

7. Αρχή δεδηλωμένης
η. Βοκκάκιος

8. Διδαχές

9. Αλαμάνα

3. Με ποια συνθήκη έληξε ο Α΄ Βαλκανικός πόλεμος και τι προέβλεπε; (Μον. 4)

4. Να εξηγήσετε τους όρους «γενίτσαροι» και «κρυπτοχριστιανισμός». (Μον. 4)
5. Ποιες ήταν οι πολιτικές απόψεις και το έργο του Χαρ. Τρικούπη στους τομείς του στρατού και των δημοσίων έργων;
(Μον. 4)

Ομάδα Β
1. α) Πώς εξηγεί στο ψήφισμά της η Τρίτη Εθνική Συνέλευση την επιλογή του Καποδίστρια ως Κυβερνήτη της Ελλάδας;
β) Τι δείχνει το γεγονός ότι η Τρίτη Εθνική Συνέλευση επέλεξε τον Καποδίστρια ως Κυβερνήτη της Ελλάδας με επταετή
θητεία; (Μον. 4)

1. Ποια ήταν τα αίτια και ποια τα αποτελέσματα της Μεταρρύθμισης;
2. Να δώσετε τον ορισμό του Νεοελληνικού Διαφωτισμού και να αναφέρετε
τρεις φορείς του.
3. Πότε, μεταξύ ποιών υπογράφτηκε το Πρωτόκολλο της Πετρούπολης και ποιο
ήταν το περιεχόμενο του;
4. Να απαριθμήσετε τα προνόμια που παραχώρησε η οθωμανική εξουσία στο
Πατριαρχείο και να αναφέρετε ποια ήταν η σκοπιμότητα της παραχώρησης
των προνομίων στον Πατριάρχη από την οθωμανική εξουσία
5. Να συμπληρώσετε τις φράσεις που ακολουθούν:

α) Ψυχή της Ιερής Συμμαχίας ήταν……………………………………………
β) Ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας ήταν ……………………………………….
γ) Οι ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας πίστευαν ότι οι Έλληνες μπορούσαν να
πετύχουν την απελευθέρωσή τους………………………………………………
δ) Ο Καποδίστριας δεν δέχτηκε την αρχηγία της Φιλικής Εταιρείας, επειδή
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
ε) Το « Σχέδιον Γενικόν» της Φιλικής Εταιρείας προέβλεπε να αρχίσει η
Επανάσταση από ………………………………………………………………
ΣΗΜΕΙΩΣΗ :Από τις 5 ερωτήσεις να απαντήσετε τις 3.

1. Tι γνωρίζετε για τη Φιλική Εταιρεία (ιδρυτές, σκοπός, ο ρόλος της Ανώτατης
Αρχής).

2. Να αναφερθείτε στη β΄φάση της πολιορκίας του Μεσολογγίου και τα
αποτελέσματά της.

3.Η ναυμαχία του Ναβαρίνου ( αναφερθείτε στην αφορμή, τα συμπλεκόμενα
μέρη, τη διεξαγωγή και τη σημασία της συνοπτικά).

4. Ποια ήταν η φροντίδα του Καποδίστρια για την εκπαίδευση

5.Να αντιστοιχήσετε τα δεδομένα της στήλης Α’ με αυτά της στήλης Β’ .

Α’ Β’

1. Χαράτσι α) Μεγάλη διοικητική περιοχή.
2. Δεκάτη β) Σε αυτά χωριζόταν τα εγιαλέτια.
3. Μελαχικά γ) Αντιστοιχούσε με τη σημερινή επαρχία.
4. Εγιαλέτι δ) Κεφαλικός φόρος.
5. Καζάδες ε) Φόρος που αντιστοιχούσε στο 1/10 της
ετήσιας ακαθάριστης αγροτικής παραγωγής.
6. Σαντζάκια στ) Ειδικός φόρος για νησιά και παράλιες
περιοχές.

1. Να εξηγήσετε τους όρους: Θρησκευτική Μεταρρύθμιση, Ανθρωπισμός

2. Γιατί το παιδομάζωμα θεωρήθηκε μια από τις τραγικότερες μορφές του
εξισλαμισμού και για ποιούς λόγους υιοθετήθηκε ο θεσμός αυτός από τους
Τούρκους:

3. Να γράψετε τα αποτελέσματα του φιλελληνισμού για την Ελλάδα.

4. Πως αναδιοργάνωσε την εκπαίδευση ο Καποδίστριας;

5. Ποιές είναι οι κυριότερες αιτίες που οδήγησαν στό κίνημα στο Γουδί (1909);

ΟΜΑΔΑ Α
(Από τις πέντε ερωτήσεις επιλέγετε τις τρεις. Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 4 μονάδες)

1. Ποια ήταν τα αίτια που οδήγησαν τους Ευρωπαίους στις μεγάλες ανακαλύψεις του 15ου αι;

2. Να ελέγξετε την ορθότητα ή όχι των παρακάτω προτάσεων σημειώνοντας Σωστό (Σ) ή
Λάθος (Λ) (στο φύλλο απάντησης).

i) Ο Άγγλος φιλόσοφος Ρογήρος Βάκων (Bacon) τόνισε τη σημασία του πειράματος
για την επιστημονική έρευνα.
ii) Ο Χριστόφορος Κολόμβος πραγματοποίησε τα ταξίδια του με οικονομική
ενίσχυση του βασιλιά της Πορτογαλίας.
iii) Οι μεγάλες ανακαλύψεις είχαν αρνητικές συνέπειες στους πολιτισμούς της
Κεντρικής Αμερικής.
iv) Η προσφορά του Δάντη στη Λογοτεχνία είναι ότι έγραψε στη σύγχρονή του
γλώσσα και όχι στα λατινικά.
v) Ουμανισμός ονομάστηκε η αποκοπή των ανθρώπων από την αρχαιότητα.
vi) Ο Λούθηρος δε δεχόταν κανένα από τα μυστήρια της Καθολικής Εκκλησίας.
vii) Ο «πόλεμος των χωρικών» ήταν διαμάχη ανάμεσα στους χωρικούς διαφόρων
περιοχών.
viii) Η «ομολογία της Αυγούστας» είναι το Σύμβολο της Πίστεως των λουθηρανών.

3. α. Τι γνωρίζετε για το ρυθμό του μπαρόκ; Αναφέρετε (επιγραμματικά) τους
σημαντικότερους εκπροσώπους του.
β. Τι γνωρίζετε για την «Εγκυκλοπαίδεια» ;

4. Τι προέβλεπε το σύνταγμα των Η.Π.Α. του 1787;

5. Ποια μέτρα πήρε ο Καποδίστριας για την αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης; Γιατί δεν
προχώρησε στην ίδρυση πανεπιστημίου;

1. Τα αίτια των Ανακαλύψεων
2. Δώστε το περιεχόμενο του όρου Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός και αναφέρατε ονομαστικά τους
σημαντικότερους εκπροσώπους
3. Ποιοι παράγοντες αποδυνάμωσαν τον Ελληνισμό την περίοδο της Τουρκοκρατίας και ποιοι
τον συντήρησαν;(ονομαστικά)
4. Να γράψετε δίπλα σε καθέναν από τους παρακάτω τόπους, όπου έγιναν σημαντικές μάχες ή
ναυμαχίες, το όνομα του πρωταγωνιστή ήρωα
Δερβενάκια
Γραβιά
Αλαμάνα
Κεφαλόβρυσο
Κόλπος Γέροντα
Χίος (πυρπόληση τουρκικής ναυαρχίδας)
Μύλοι Λέρνης
5. Να αναφέρετε τις παρατάξεις που δημιουργήθηκαν κατά τις δύο φάσεις του εμφυλίου
πολέμου των Ελλήνων και τις συνέπειές του.

2. α. Να αποδώσετε το περιεχόμενο του όρου :
Μακιαβελισμός.

β. Να εντοπίσετε χρονικά την άλωση τη Βαστίλλης και να παρουσιάσετε
τους λόγους που οδήγησαν στο γεγονός αυτό.

3. Να αντιστοιχίσετε τα ονόματα από τη στήλη Α με τα έργα / γεγονότα από τη
στήλη Β :

a. Ρουσσό i. «Το πνεύμα των νόμων»
β. Μοντεσκιέ ii. «Εγκυκλοπαίδεια»
γ. Ντιντερό iii. «Αιμίλιος»
δ. Κολοκοτρώνης iv. πυρπόληση τουρκικού πλοίου στη Χίο
ε. Αθ. Διάκος v. άλωση Τριπολιτσάς
στ. Δράμαλης vi. σύγκρουση στα Δερβενάκια
ζ. Οδ. Ανδρούτσος vii. μάχη στο χάνι Γραβιάς
η. Κανάρης viii. μάχη Αλαμάνας

4. Να παρουσιάσετε το φορολογικό σύστημα που εφάρμοσε για τους ραγιάδες η
οθωμανική αυτοκρατορία.

5. Να παρουσιάσετε τα κύρια σημεία της εκπαιδευτικής πολιτικής του
Καποδίστρια.

Tags:
One Response to “ISTORIA G GYMNASIOY Ιστορία Γ Γυμνασίου”
  1. istoria g gymnasiou says:

    istoria g gymnasiou

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment. Login »